Den helt nya BENTLEY Flying Spur

Ultimat hög lyx sedan med oöverträffad prestanda
• New Flying Spur ger mer komfort och förfining
• snabbaste och mest kraftfulla fyrdörrars Bentley-modellen någonsin
• Tunn och elegant ny design
• Modern stuga design med traditionellt handgjorda lyx
• Lättare totalt trots ökad specifikation
• Anslutningar och infotainment med egen Wi-Fi-hotspot
• Global debut på Genève Motor Show 2013


 

(Crewe, 20 februari 2013) Bentley etablerar en ny lyxig riktmärke prestanda sedan med lanseringen av den nya Flying Spur. Med sin oöverträffade blandning av lätt körbarhet, utsökt lyx och hantverk, skulpterad design och state-of-the-art-teknik tar nya Flying Spur den världsomspännande framgången med sin ikoniska föregångare ytterligare. Bentleys starkaste fyrdörrars modell gör allt dess globala debut på 2013 Geneva Motor Show den 5 mars.

Bentleys styling team har utvecklat en atletisk design för den nya Flying Spur som kombinerar traditionella Bentley styling ledtrådar med sport hållning och moderna detaljer. Skarpa funktionen linjer kompletterar muskulösa bakre lår, medan LED dagtid varselljus, halvljus och bakljus kännetecknar de främre och bakre profiler. De inredningsarkitekter har skapat en lyxig, rymlig stuga som klänningar avancerade akustiska och elektroniska teknik i utsökta handgjorda läder hudar och faner trä.

Förare och passagerare gränssnitt både med bilen och omvärlden genom touch-screen infotainment, mobil uppkoppling med Wi-Fi, en Rear Seat Entertainment Suite och en ny handhållen pekskärm fjärrkontroll som gör bakre kabinen passagerare att kontrollera ett omfattande sortiment funktioner bekvämt från sitt säte. En åtta-kanal, åtta högtalare ljudsystem med balanserade läge Radiatorer ger hög klarhet ljudkvalitet med 1100W Naim ® för Bentley bidragssystemet som tillval.

Slå den nya Flying Spur är Bentleys berömda 6,0-liters, Twin Turbo W12 motor, kopplad till en ZF åtta-växlad växellåda. Utveckling 625 hk (616 hk) och 800 Nm i vridmoment, har den nya Flying Spur mer makt än någon annan Bentley fyrdörrars i historien. En 14-procentig förbättring av effekt-viktförhållande över den utgående modellen ger en otrolig 0-60 mph tid på 4,3 sekunder och en topp-hastighet på 200 mph (322 km / t). I den moderna Bentley tradition, makt levereras till vägen via fyrhjulsdrift med 40:60 bakre partisk vridmoment split för en Trampsäker, engagerande kör i alla väg-och väderförhållanden.

Bentley ordförande och VD, Dr Wolfgang Schreiber, kommenterar: "Bentleys nya Flying Spur är den ultimata lyxen prestanda sedanmodell. Våra ingenjörer har arbetat outtröttligt för att säkerställa att Flying Spur är den perfekta kombinationen av kraft, komfort, förfining och handgjorda kvalitet. Utrustad med den allra senaste tekniken, är den nya Flying Spur utrustad både affärer och avkoppling som samtidigt en bil att njuta av bakom ratten. "

En snygg och slående exteriör

Formgivningen av den nya Flying Spur etablerar en ny design tecken för Bentley prestanda sedan. En elegant riktning reflekteras av en lägre, bredare utseende med skarpa linjer och mjukt kurviga ytor. En lägre taklinje, djupt skulpterade paneler, precisa linjer funktion och en muskulös bakre lår ger Flying Spur en mer aggressiv hållning och en kraftigt dynamisk profil.

De framskärmarna har en slående ny flygel Vent komplett med en elegant Bentley "B" motiv. Härifrån, bildar en ytterligare funktion linje en skarpt definierad kant löper från framhjulet hela vägen till den bakre stötfångaren, understryker formens dynamiska karaktär.

På framsidan av bilen, sitter en mer upprätt kromade grillen mellan paren av juvel-liknande LED strålkastare. BETONAR lägre, bredare hållning, de yttre lamporna är den större av de två. Under grillen är lägre intag nu full bredd med några vertikala uppdelningar, men istället med en kromad horisontell accent som fullbordar den dramatiska sidan av den nya Flying Spur.

Baktill ger en längre och lägre bagagelucka en svept utseende till sidoprofil. Horisontell enda ellips LED bakljusen kombineras med en ny tolkning av Bentley "Horse Shoe"-funktionen linje, nu kör hela bredd bilen och kapsla en graciös konkav sektion.

Under den eleganta huden på New Flying Spur är en mängd olika material används på ett intelligent och effektivt sätt. Syftar till att förbättra kroppens totala styvhet och förfining samtidigt uppfylla stränga mål krasch prestanda och fotgängarskydd lagstiftningen innehåller den nya karossen förstärkning till B-stolparna, trösklar och främre tvärbalkar tillsammans med deformerbara komponenter i Golvet för optimal lastöverföring. En sättas motorhuv som inkluderar både nya förstärkning paneler och element deformationsegenskaper bidrar till att förbättra fotgängare stöttålighet.

Motorhuven och framskärmarna är konstruerade i aluminium, med fendrar formade med flyg-industrin superforming teknik, som sysselsätter tryckluft för att forma uppvärmda ark legering i den form som krävs vid över 500 ° C. Exceptionellt rena linjer med skarpa radier och lättare vikt komponenter är resultatet, vilket ger nya Flying Spur en omisskännligt Bentley front med extremt strama avstängningar linjer.

De nya dörr strukturer helt omgjorda med färre enskilda delar för förbättrad kvalitet och förfining. En optimering av dörrarna förverkligas genom en effektiv användning av material bidrar till mycket bättre dörr kinematik och känsla. Samtidigt är ytterligare viktbesparing uppnås genom crafting i bakluckan i en polymer kompositmaterial som också integrerar den huvudsakliga antenner för bilens elektroniska system.

Den yttre designen, tillverkningsprocesser och noggrant optimerade material val kombineras för att ge en kaross som inte bara är muskulös och ren, med minimala shutlines, men också en som utför exceptionellt väl på vägen. Med en vridstyvhet 36.500 Nm / grad, en 4% ökning jämfört med föregående generation Flying Spur, ger den nya karossen en mycket styv plattform för chassikomponenter och en stabil grund för NVH minskning. Den eleganta formen har också enastående aerodynamiska egenskaper för en stor sedan, med en total luftmotståndskoefficient på bara 0,29 och efterföljande fördelar för utsläpp prestanda.

Viktbesparingar i kroppen struktur och hela bilen innebär att nya Flying Spur är 50 kg lättare än den första generationen bilen, trots de ytterligare förfining åtgärder, förbättrad teknik, specifikation och starkare struktur.

En samtida hytt handgjorda MATERIAL

Den överdådiga interiören i nya Flying Spur innehåller 600 nya delar, med endast solskydd, handtag hugg, armstöd och några av de främre konsolen och kontroller som förts över från den tidigare generationen. Klassledande underhållning och informationsteknik är gifta med traditionella handgjorda material och fantastiska modern design för att skapa den ultimata hög lyx sedan stuga.

Finns i både fyra-och fem-sits konfigurationer nya Flying Spur har omdesignade främre och bakre sätena klippta i naturlig premium-kvalitet läder. De nya sätena använda ett mjukare ännu mer hållbara Hide unika för Bentley och finns i tolv olika färger.

Försiktig användning av olika skum specifikationer och densiteter skapar platser som är både ytterst bekväma och stödjande, med 14-vägsjustering inklusive minne och ländrygg funktioner. Varje passagerare erbjuds stolvärme samt Stolsventilationen, medan ytterligare förvaringsutrymmen sektioner ingår på baksidan av framstolarna.

För fyra-sits variant sveper mittkonsolen från framifrån och bakåt hytten och inför ytterligare lagringsutrymme tillsammans med en vackert utformad stuvning fall trimmas i fanér för att matcha bilen.

De inredare, tillsammans med hantverkare och kvinnor Bentleys berömda Woodshop, har tillämpat de finaste trä faner att avsluta hytt nya Flying Spur. Använda nästan tio kvadratmeter hållbart producerad trä per bil, har Flying Spur bok-matchade och spegel-polerad faner till fascia paneler, hyllor, waistrails och picknick tabeller. För att öka "wrap-around"-känsla av den främre kabinen möter fanér av instrumentbrädan som dörrarna i en perfekt linje kurva, vilket ger intryck av en obruten båge av trä runt inredningen. Tillverkad helt för hand, härdas i 72 timmar och tydlig lackerade för att förbättra den naturliga skönheten i träet, är en serie av sju sofistikerade faner tillgängliga (två standard - burr valnöt eller mörk Fiddleback eukalyptus).

För att slutföra den lyxiga och rik natur kabinen är de innertaket och pelare även trimmas i naturlig läder. Lager av smidig skum tillämpas på alla taktila ytor under huden, harmonisering av beröring och känslan av alla områden i kabinen. Eldrivna bakre sidan persienner, monterade som standard medger sekretess för baksätespassagerarna om så önskas. Kunderna kan även ange en valfri glas taklucka utan extra kostnad. Bakom den centrala bakre armstödet, kan ett nio-liters flaska kylare anges att hålla drycker perfekt kylda. De inredningsarkitekter fokuserade också på att förbättra inre stuvning runt stugan, samtidigt som nya elektroniska tekniken diskret hela interiören.

ANSLUTNING till omvärlden

Som komplement till handgjorda interiör är Flying Spur utrustad med noggrant utvalda state-of-the-art-teknik, för både förare och passagerare. Centrala infotainment styrs via en högupplöst 8 "pekskärm, komplett med Bentleys avancerade satellitnavigeringssystem och Bluetooth, medan infotainment funktioner kan styras med röstaktivering.

En åtta-kanal, åtta högtalare ljudsystem med Balanced teknik läge Radiator för optimal ljudkvalitet och frekvensområde kan spela upp musik från en inbyggd hårddisk, CD, DVD, SD-kort och via en iPod. Den Naim ® för Bentley Premium ljudsystem, med omdesignade separata subwoofers för förbättrad bas förlängning och 1100 Watt, finns som ett alternativ för dem som önskar för den ultimata i bilen ljudupplevelse.

Baksätespassagerarna tillgång till ett brett sortiment av infotainment-tekniken. En ny Touch Screen Remote (TSR), iordningställas från ett hus i den bakre konsolen genom att trycka på en knapp, tillåter passagerare att kontrollera en rad olika system. Från klimat kontroller och säte värme och ventilation fram till satellitnavigering och multimediasystem innebär TSR passagerare kan samverka med bilen från bekvämligheten av sitt säte.

Kunder som vill arbeta på resande fot kan beställa den nya Flying Spur med den nya Multi-Media Specification. Centralt i detta är Bentley Connectivity Unit (BCU) som tillåter bärbara enheter, bärbara datorer och bärbara pekdatorer för att ansluta till Internet via bilens egen Wi-Fi-hotspot med en aktiv SIM och omfattar 64 GB internt lagringsutrymme. Två 10 "är LCD-skärmar installeras ryggen på framsätena, medan toppmatade multimediaspelare sitter i fickor monterade under, så att användaren kan ladda och njuta av video, foto och musik innehåll från DVD-skivor, SD-kort, USB-enheter, inklusive iPod och iPads, och HDMI-enheter.

Varje bakre passagerare kan visa separata innehåll eller media strömma från BCU. En USB-laddning port håller batterierna färska och fast hörlurar portar slutföra anslutningarna, så musik och internetradio kan spelas direkt via BCU. Bentley trådlösa hörlurar slutföra specifikationen för den ultimata baksätet infotainment.

KONSTRUERAD FÖR exceptionell komfort

Att uppnå klassledande komfort och förfining var en prioritet under utvecklingen av den nya Flying Spur och akustisk isolering av kabinen från externa buller ingångar var särskilt fokus. Bentleys utveckling och användning av lätta akustiska golv paneler för att minimera trafikbuller fortsätter med aerodynamiskt optimerade isolerande delar tillämpas på nästan hela undergolv av bilen. Side glas och både främre och bakre skärmar görs i akustisk glas, med ett speciellt utvecklat mellanskikt som minskar ljudöverföring. Ett förbättrat tätningssystem runt sida glasrutor har nu två olika tät punkter för att minska vindbrus till ett minimum oavsett hastigheten. Den omgjorda dörrar är också utrustade med extra isolering till den yttre huden, minska buller diffusion in i kabinen. Förstorade bakre ljuddämpare reducerar avgasljudet med 12 dB vid 3000 varv / min för ökad passagerarkomfort.

Värme-och ventilationssystemet förbättras med tillägg av en ny termostatisk expansionsventil som drastiskt minskar den tid det tar att kyla kabinen. En valfri Climate Boost funktionen har ett förbättrat fläkt-system för förbättrad kylning av den bakre kabinen.

Med komfort avgörande för den nya Flying Spur har en ny 19 "däck utvecklats speciellt med användning av en 12% relativ ökning av sidoväggen höjd kombinerat med större vertikal efterlevnad för att förbättra effekterna isolering. Under utveckling, har 12 olika däck konstruktioner testats och förfinats för att hitta den optimala balansen mellan elegans och köregenskaper.

ÅTTA växlar, SIX LITER OCH FYRA drivhjul

Eftersom Bentleys mest kraftfulla motorn är 6,0-liters, dubbla turboladdade, 48-ventil W12 det naturliga valet för att driva de snabbaste någonsin Bentley fyra-dörrars. Nu levererar 625 hk (616 hk) vid 6.000 varv / min och en svindlande 800 Nm (580 lb ft) av vridmoment från endast 2000 varv / min, har W12 nyligen genomgått en fullständig motor uppgradering ledningssystem till den senaste Bosch ME17 gränssnitt. Förbättrad moment förvaltning, turbo kontroll, körbarhet och utsläppsprestanda alla resultat från antagandet och optimering av det nya systemet, med en resulterande förbättring i låg hastighet lyhördhet.

Kopplad till W12 är den allra senaste åtta hastighet, snabb-shift automatlåda från ZF. Alla Bentley modeller har nu denna state-of-the-art växellådan. Leverera sömlösa och omärkliga skiftningar på under 200 millisekunder, är växellådan inte bara konstruerad för att hantera den mäktiga vridmoment på W12 utan också för att säkerställa en smidig och förfinad leverans av kraft till hjulen. En optimerad uppsättning av växlar håller motorn i dess mest effektiva arbetsområde enligt lätta laster och vid marschfart, vilket bidrar till en total förbättring av bränsleförbrukningen och CO2-utsläppen med mer än 13 procent över den utgående modellen. Den nya Flying Spur ger en kombinerad ekonomi cykel bränsle av 19,2 mpg (14,7 liter/100 km) och CO2-utsläpp på 343 g / km - imponerande siffror för en 12-cylindrig ultra-lyx, hög prestanda sedan.

Överföringen matar ström till alla fyra hjulen via Bentleys berömda fyrhjulsdrift-system. Med en vanlig vridmoment split 60 procent till bakhjulen och 40 procent till fronten, men möjligheten att variera denna uppdelning upp till 85 procent till bakaxeln eller 65 procent till fronten beroende på tillgänglig dragkraft, den Flying Spur är drivlinan ger optimalt grepp oavsett rådande väg-eller väderförhållanden. Den säkerhet som av en sådan säker-footed set-up innebär att pigg föraren kan distribuera alla bilens tillgänglig effekt och vridmoment på ett kontrollerat och pålitlig sätt, i stort sett alla omständigheter.

En förfinad tur med DYNAMISK LEVERANS

Med enastående åkkomfort av avgörande betydelse, är den oberoende datorstyrda luftfjädring för den nya Flying Spur omgjorda för att maximera effekten absorption och isolering. Jämfört med den utgående modellen, är fjädring fjäderkonstanter mjukt fram och bak med 10 procent och 13 procent respektive för förbättrad åkkomfort i normala området. Graden av styvhet ökning under hårdare kurvtagning har ökat för bättre kontroll av hävning, lutning, roll. Krängningshämmare mjukas upp med 13 procent och 15 procent för att förbättra enda absorption hjul effekt. Fjädring spak buskar allround mjukas upp med minst 25 procent för minskad vägyta-inducerad buller och vibrationer.

Arbeta med nya fjädrar, har ett spjäll hydraulisk specifikation utvecklats för att maximera komforten. Arbeta med en reviderad spjäll elektronisk kontroll (CDC) strategi gör denna exceptionella låg prestanda hastighet rida medan dämpningskraft ökar kraftigt med hastigheten, vilket ger den optimala balansen mellan kroppskontroll och stabilitet i alla hastigheter. En fyra-läge fjädring kontroll med en vidgad olika inställningar tillåter förare att välja nivå på dämpning för att passa deras önskemål.

Det servostyrningen ger en tröst-orienterad balans med bibehållen optimal styrkänsla och precision i hela varvtalsområdet. En ny specifikation av styrinrättning, tillsammans med en ny kalibrering av hastighetsberoende system som reglerar hydraulvätskeflöde ger varierande stöd beroende på bilens hastighet. Det nya systemet ger både hög isolering från ytan deformationer samtidigt som det säkerställs förare förtroende genom en kombination av exakt styrning precision och en uppmätt ökning styrkraft vid kurvtagning.

Eftersom den nya Flying Spur närmar sig sin 200 mph (322 km / t) toppfart är markfrigången automatiskt sänks via luftfjädringen för att kompensera för aerodynamiska krafter. Detta bidrar inte bara till att förbättra fordonets stabilitet genom att optimera aerodynamiska balans längs bilen, men också minskar motståndet med fördelar både för toppfart och CO2-utsläpp. Den nya bilen har en tvåstegs sänka strategi, först sänkning med 5 mm fram och 10 mm bak vid 121 mph (195 km / t) och sedan med ytterligare 8 mm och 13 mm respektive vid 149 mph (240 km / t).

Den flera mode elektronisk stabilitetskontroll (ESC) system kalibreras för att arbeta tillsammans med den nya chassi specifikationen. Systemet kalibreras för att säkerställa att den entusiastiska förare inte hindras av stabilitet insatser och i förekommande fall genom valet av ESC Dynamic läge kan föraren ytterligare undersöka hantering gränserna för fordonets samtidigt fortfarande upprätthålla lämpliga nivåer av stabilitetskontroll.

Personliga val

Som med hela Bentley sortiment, den nya Flying Spur byggd för att enskilda kunders krävande specifikationer. En serie sjutton standardfärger utomhusfärg inkluderar Mörk Cashmere, en sofistikerad och modern tillägg till Bentley paletten. Den utökade måla räckvidd på över 100 färger får sällskap av Damson, en rik nyans inspirerad av extremt sällsynt lila diamant, och en som kompletteras med en valfri matchande dölja färg.

En ny 19-tums Classic hjul monteras uteslutande till nya Flying Spur, vände antingen ljus-målade eller med en diamant finish. Den nya designen befäster ett bredare spektrum av 20-tums fem-ekrade, 21-tums sex-talade och 21-tums tio-ekerhjul finns som alternativ som är billigast.

Kunder som vill utöka utbudet av tillgängliga alternativ ytterligare kan välja att inkludera specifikationen Mulliner Driving. Detta inkluderar ytterligare fem hudar, utöka antalet tillgängliga nyanser till 17, och fem ytterligare faner trä. Bentleys traditionella diamant quilting ingår på säten och dörrpaneler, tillsammans med en indragen läder innertaket och broderade Bentley vingar till nackstöden. Borrade pedaler legering fot, en räfflad sport växelspaken, juvel påfyllningslocket och 21 "tvådelad fem-ekrade lättmetallfälgar i lackerade eller polerade yta slutföra Mulliner svit av alternativ.
Länk till
Teknisk beskrivning

Mer bilder
www.rrec.se