Rolls-Royce Motor Cars London
reimagines operations for new generation of clients

3 december 2020, Goodwood

”Rolls-Royce-klienter reagerar inte på förändringar, de driver det. I denna anda utvecklar experter från marknadens showrooms ständigt sitt erbjudande för att säkerställa att de ger världens mest kräsna konsumentgrupp de mest relevanta tjänsterna genom de allra senaste kommunikationskanalerna. För detta ändamål har experter från marknadens flaggskeppsförsäljare på hemmamarknaden, Rolls-Royce Motor Cars London, reagerat på flera accelererande trender i kundbeteende, delvis till följd av ankomsten av den mest avancerade Rolls-Royce hittills - nya Ghost. Faktum är att showroomens praxis återspeglar en ny standard för kundcentrering. ”

När Rolls-Royce Motor Cars London slutför sin omlokalisering till en helt ny butik, har marknadens flaggskepp på hemmamarknaden lett fram avancerade kontaktmetoder och tjänster från dess tillfälliga läge i huvudstadens lyxkvarter, Mayfair. Ankomsten av nya Ghost har påskyndat trenden att kommunicera via högsäkra digitala plattformar som svarar på kraven från dynamiska entreprenörer som lockas till denna anmärkningsvärda nya bil.

Den mycket personliga beställningsprocessen för skräddarsydd, som ligger i hjärtat av nästan alla Rolls-Royce-bilar, genomförs alltmer via krypterade digitala meddelandetjänster som WhatsApp och Signal. Kunder som inte kan delta i möten ansikte mot ansikte med London-showroomets produktexperter delar bilder och idéer, som skickas till det skräddarsydda kollektivet för designers, ingenjörer och hantverkare vid Rolls-Royces hem i Goodwood, West Sussex.

Markeringen svarar med designskisser och materialprover som skickas till kunderna för granskning. När den estetiska riktningen väl har kommit överens om kan kunderna underteckna ett åtagande digitalt. Via Rolls-Royce Motor Cars London är det möjligt att driftsätta en mycket skräddarsydd bil utan att lämna bekvämligheten i sitt hem.

Rolls-Royce Motor Cars London erbjuder också en fullständig virtuell showroom-upplevelse från dess tillfälliga plats, som kommer att föras till sitt permanenta Mayfair-hem på Berkeley Street, bara ett stenkast från dess nuvarande plats. Dess mest populära tjänst är en fullständig virtuell ”walkaround” -information genom säker videokonferens, som gör befintliga och potentiella kunder bekanta med de mångfaldiga dolda-tills-begärda teknikerna inom alla produkter i marknadens portfölj.

Londons showroom erbjuder också enkel service. Med hjälp av klientens föredragna kommunikationskanal, vare sig det är märkesbeskrivningen Whispers-applikation, säker digital meddelandehantering eller telefon, kommer ett team att ordna att klientens bilar samlas in av ett team av högutbildade körspecialister, servicerade, helt detaljerade och sanerade innan de returneras när det passar dem. Om kunden inte vill vara utan en Rolls-Royce kommer en modell som passar deras behov att göras tillgänglig.

För dem som vill uppleva nya Ghosts heralded Planar Suspension System, den enorma kraften hos en Black Badge-bil eller Phantoms oöverträffade storhet, kan Rolls-Royce Motor Cars Londons concierge samordna en personlig körupplevelse för kunder. Detta skräddarsydda företag som utnyttjar showroomets oöverträffade nätverk inom stadens lyxsamhälle har tidigare integrerat privata shoppingupplevelser, tillgång till mycket exklusiva medlemsklubbar och, i fallet Cullinan, provmontering av babysitsar och en-mot-en terrängkörningsträning.

Källa: Rolls-Royce Motors
Google översättning